top of page

הדרכה מקצועית מודרנית וחכמת הנשים הקדומה


איך מתפתחת הכמיהה ללמוד מקצועות התומכים המשפחה? עם מי ההורים שלנו התייעצו? ואיך נשמר את חכמה השבט? גילה רונאל מנהלת מכללת דיאדה, חושפת את הנתיב המודרני לשימור אותה חכמה קדומה ונעזרת בכלים מודרניים.

אני גרה ביפו, מקום בו הזמן קצת עומד מלכת. השכנות יושבות בחוץ ומדברות. שותות קפה, לפעמים קולפות משהו, מגדלות את הילדים או את הנכדים ומדברות על מה שחשוב. בהיותי אשת מקצוע בתחום ההיריון, הלידה וההורות הראשונית ומתוקף עיסוקי ברפואה משלימה, אני נשאלת שאלות רבות. אני נכנסת לשביל המוביל לביתי ובדרך עוצרת למפגש נשי מעניין. אני גם שואלת שאלות רבות. שכן חכמת נשות השבט, היא חכמה שהולכת ונעלמת.

אמא שלי הייתה מתייעצת עם אחותה ועם הגיסות שלה, אבל הכי עם האינטואיציה - המדריכה הפנימית החכמה שלה. למזלי היא לא קראה את דר' ספוק ולא ידעה שלא רצוי להחזיק ילדה על הידיים פעמים רבות במשך היום. וכך גדלתי ללא חסך במגע אימהי, לא עלינו... שכן התיאוריות דאז פחדו מקרבה וממגע.

הים ישבתי וצפיתי בילדה כבת פחות מחמש שנצמדה לאישה יקרה שליוויתי לפני כשבוע בלידה. הילדה הייתה מוקסמת מהפעולה הנשים הפשוטה של ההנקה. ביומיום, כילדות, אנו לא רואות הרבה נשים מניקות. אנשים כמהים להדרכה. באדם, כמו גם בעלי החיים היונקים, לומדים בעיקר על ידי חניכה. ובשבט ההוא, שנשים גדלו וגידלו עם נשים, הלמידה הייתה כזו שבחניכה. ילדה הייתה חשופה מילדותה לתינוקות וילדים אחרים שיונקים. כנערה היא הייתה מסייעת כבר לנשים היולדות ובבגרותה הייתה מתנסה בהם בעצמה תוך כדי תמיכה קהילתית.

האוהל האדום הוחלף בבתי מגורים וחכמת השבט מגיעה היום דרך הרשתות החברתיות, אבל המגע האנושי הזה, אישה חכמה שמעניקה ייעוץ מלב ללב, שנוגעת ביד (ברשות...), את זה שום רשת חברתית לא יכולה להחליף, אף פורום לא מסוגל למלא.

אז התחלנו להתמקצע. וחלקנו (אני למשל...) התחלנו ללמוד באופן מקצועי את מה שהיה חסר לנו כשהיינו אימהות בוסריות. אז אמנם את חכמת האינטואיציה קיבלתי בירושה מאמי, אבל את חכמת ההנקה לא היה לי ממי, ואף אישה בקרבתי לא הכינה אותי ללידה האמתית. אז הלכתי ללמוד כדי להיות שם עבורן וכדי ליצור רשת שבטית בחברה אורבנית.

מקצועות ההיריון, הלידה וההורות, הפכו היום למקצועות נחשקים בקרב נשים המעוניינות להעניק מניסיונן ומטובן. חלקן מגיעות לתחום מתוך חוסר. מתוך כך שלא הייתה מי שתייעץ להן וחלקן מגיעות מתוך השפע, מתוך כך שהן פגשו בדולה ששינתה את חייהן או מדריכת הנקה שעשתה פלאים. עד היום שואלת אותי חברה טובה: היכן היית כששלי נולדו???

נשים רבות בוחרות היום ללמוד באופן מקצועי את אותה חכמת הנשים. ואם בעבר היינו מסתמכות על תורה שעברה מאם לבת, מצפייה בסבתא וממילותיה של השכבה, הרי שהיום, הידע מבוסס מחקר. ועל אף שאנו לא זונחות את הידע ההוא הקדום, אנו נשענות גם על "הוכחות", לפעמים גם כדי שיאמינו לנו כל הספקנים.

וכן, אנו רואות בכל שנת לימודים בוגרות שהופכות להיות מדריכות הנקה ומשלבות את הידע והניסיון האישי שלהן עם ידע מחקרי עדכני, לומדות כיצד לגשת לאישה מיניקה וכיצד לגעת בתינוק. אנו צופות בדולות לאחר לידה מדריכות ומלוות תהליכים משמעותיים וחשובים כמו ליווי בראשית ההורות, אנו רואות פירסומים של בוגרים ובוגרות שפותחים סדנאות עיסוי תינוקות וקבוצות ליווי לאימהות לאחר לידה. אכן - היכן היה כל זה כשאנחנו היינו אימהות טריות?

ההרשמה לשנת הלימודים הבאה 2017-18 במכללת דיאדה בעיצומה. אני רואה אתכן בודקות, מהססות, רוצות להיכנס בדלתה הגדולה של החכמה הנשית המקצועית ומזמינה אתכך להגשים חלום, ללמוד (ברצינות) ולחבר את הידע הזה למה שנשים ידעו תמיד – להקשיב, לייעץ, להיות, להעניק מעצמן. בואו למעגל המתרחב של נשות מקצוע שמגשימות את מה שהן רוצות באמת.

לפגישת היכרות וייעוץ, צרו איתנו קשר

03-5658020 dyada.college@gmail.com





Featured Posts
פוסטים אחרונים
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page